نحوه اضافه‌کردن، حذف، یا غیرفعال‌کردن دانشجو/کاربر در محیط کلاس درس مجازی

بعد از اینکه دانشجویان، در وب سایت با آدرس http://vclass.sbmu.ac.ir ثبت نام کردند، با استفاده از روش زیر می‌توانید ایشان را به کلاس درس خود اضافه کنید. از همین مسیر نیز می‌توانید کاربران اضافه‌شده به کلاس را از کلاس مجازی، خارج یا غیرفعال کنید.

مراحل انجام کار:

1- به فضای کلاس مجازی خود ورود (login) کنید.

2- در ستون سمت چپ صفحه، روی لینک "شرکت کنندگان" کلیک کنید. محل قرارگرفتن این لینک، در تصویر زیر با علامت پیکان (فلش) نشان داده شده است:



3- در این صورت، صفحه مدیریت شرکت‌کنندگان در کلاس، باز می‌شود. سمت راست این صفحه، یک علامت چرخ دنده کوچک مشاهده می کنید که در تصویر زیر، با علامت پیکان (فلش) قرمزرنگ نشان داده شده است:



4- روی علامت چرخ دنده کلیک کنید تا صفحه کاربران ثبت‌نام‌شده، باز شود. به تصویر زیر توجه کنید:



5- روی یکی از دو دکمه "ثبت نام کاربران" (که در بالا و پایین کادر جستجو قرار دارند)، کلیک کنید:



6- در این صورت، صفحه زیر باز می‌شود:



7- در این صفحه، در فیلد جستجو، یکی از مشخصات کاربر مورد نظر (نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیک، ...) را درج کرده و روی دکمه جستجو کلیک کنید (به این نکته که ممکن است کاربر مورد نظر شما، نام و نام خانوادگی خود را به زبان فارسی یا انگلیسی ثبت کرده باشد، دقت کنید).



8- وقتی که کاربر مورد نظر شما پیدا شد، ابتدا روی دکمه "ثبت نام" و سپس، روی دکمه "اتمام ثبت‌نام کاربران" کلیک کنید تا کاربر مورد نظر، به کلاس درس شما اضافه شود و بتواند از کلاس شما استفاده کند.



9- برای حذف یا غیرفعال‌کردن کاربر، در سمت چپ نوار حاوی مشخصات کاربر، یک علامت کوچک "سطل" قرار دارد که در تصویر زیر، با علامت پیکان (فلش) قرمزرنگ نشان داده شده است. چنانچه روی آن کلیک کنید، کاربر از کلاس شما حذف می شود.

در کنار علامت "سطل"، یک علامت "چرخ دنده" نیز قرار دارد که در تصویر زیر، با علامت پیکان (فلش) زردرنگ نشان داده شده است. با کلیک‌کردن روی آن، می‌توانید کاربر را از حالت "فعال"، به حالت "غیرفعال" درآورید یا اینکه مدت زمان حضور وی در کلاس درس را تعیین و تنظیم کنید.



آخرین تغییر: Wednesday، 18 March 2020، 1:42 PM