اینجا را کلیک کنید.

اخیراً، یک داروی ضد آنفلوآنزای ژاپنی به نام فاویپیراویر (Favipiravir)، با نام تجاری آویگان (Avigan)، به عنوان داروی ضد کروناویروس جدید پیشنهاد شده است. این دارو، که ساخت Fujifilm Toyama Chemical است، توسط همین شرکت، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی (clinical trial) برای درمان بیماری کووید-19 (بیماری ناشی از عفونت با ویروس کرونای جدید) شده است.

در تعدادی از بیمارستانهای ایران نیز کارآزمایی بالینی با این دارو، آغاز شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.


دوم آوریل سال 2020 میلادی (14 فروردین ماه سال 1399): در مقاله ای که در مجله علمی Cell در دست چاپ است، محققین نشان داده اند که در محیط کشت حاوی سلول‌های انسانی، آنزیم ACE2 نوترکیب انسانی توانسته از آلوده شدن سلول ها به کروناویروس جدید (SARS-CoV-2) جلوگیری کند. لذا ممکن است تجویز این ماده به بیماران مبتلا به کووید-19، نتایج امیدوارکننده ای در درمان آنها داشته باشد. 

مکانیزم بیماریزایی ویروس: این کروناویروس، با استفاده از پروتئین های میخ مانندی که در سطح خارجی خود دارد (virus spikes)، به آنزیم ACE2 که در سطح سلول های انسان قرار دارند، می چسبد و سپس، وارد سلول شده، تکثیر می کند و سلول را از بین می برد.

مکانیزم اثربخشی آنزیم ACE2 نوترکیب انسانی: این آنزیم، به پروتئین های میخ مانند ویروس می چسبد و با اشغال جایگاههایی که ویروس به وسیله آنها به ACE2 موجود بر سطح سلول های بیمار متصل می شود، مانع از چسبیدن ویروس به سلول های بیمار می گردد. ویروس، اگر نتواند به سلول میزبان وارد شود، قادر به تکثیر و توسعه آلودگی نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید. 


23 مارس سال 2020: داروی رمدسیویر (Remdesivir)، از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، به منظور استفاده در درمان بیماری کووید-19 (عفونت با کروناویروس جدید) تأییدیه دریافت کرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.


24 ماه مارس سال 2020 میلادی: سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، استفاده از پلاسمای افراد بهبودیافته از بیماری کووید-19 (عفونت با کروناویروس جدید) را برای درمان بیماران بدحال، تأیید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا و اینجا را کلیک کنید.



آخرین تغییر: Saturday، 4 April 2020، 12:03 PM